Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Café
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Hardware » 2 PC verbind voor back-up
2 PC verbind voor back-up

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
leanmuda Bericht Geplaatst op 13-01-2010 Reageer met quote
Nieuw lid
Hallo,

Ik ga 2 desktop PC's bedienen met 1 scherm, 1 toetsenbord, 1 muis via een switch.

Ze mogen los van mekaar staan (niet in een netwerk) maar ik zou de ene wel willen gebruiken als back-up medium van de andere.

De computerwinkel zegde dat verbinden met een kabel niet toepasssing is, beter is een klein netwerkje te installeren.

Is dat zo, kan verbinden met een kabeltje niet, is enkel een mini-netwerk aangewezen ?

Graag enig advies of andere visies.

Fatal Mind Bericht Geplaatst op 13-01-2010 Reageer met quote
Moderator
Als het je puur om backup gaat van files, neem dan een normale externe hdd, doe je backup maken, en haal de stroom d'r af, denk dat het wel stukje veiliger is als 24/7 een backup pc aanhebben.

Image
renevanh Bericht Geplaatst op 13-01-2010 Reageer met quote
Beheerder
Beide PC zitten vermoedelijk al in een router geprikt zodat beide internet hebben, dan heb je al zo'n netwerkje.
Enige wat je dan nog even moet regelen is dat de ene PC naar de andere backupped.

Tips/keywords: Werkgroep naam, Netwerkschijf, SyncToy

Keyboard not found, press F1 to continue...
SouLLeSS Bericht Geplaatst op 13-01-2010 Reageer met quote
Senior lid
of stop gewoon een extra hdd in de pc die je wil gebruiken. Ik snap niet helemaal waar de tweede pc voor nodig is? Als je de ene pc nodig hebt voor iets anders dan snap ik het maar puur voor backup is een beetje onlogisch.

Image
http://tweakers.net/gallery/179419/sys
leanmuda Bericht Geplaatst op 13-01-2010 Reageer met quote
Nieuw lid
Het meest bevredigende antwoord is dat van een Internet connectie met een wireless ADSL modem. Deze kan dan dienen als router. Met een gedeelte map of zo kan die back-up gemaakt automatisch met een back-p programma.

De andere zijn mijn mening IN DIT GEVAL minder aangewezen (bespaar me een welles nietes).
1. We hebben al een externe locatie, we willen een 2de back-up. De zakelijke PC is kritisch en een back-up of image moet snel teruggeplaatst w.
2. Kon je niet weten, maar het is een weloverwogen optie om een 2de pc te plaatsen. Er gamen en roefelen kinderen op en dat heeft al voor veel hinder gezorgd toen alles nog op één pc stond.

renevanh Bericht Geplaatst op 14-01-2010 Reageer met quote
Beheerder
Inderdaad, dus zorgen dat de PC's in dezelfde werkgroep staan (Configuratiescherm -> Systeem -> Computernaam), een map delen (delen van mappen en bestanden wordt dan ingeschakeld) en aan de hand van de computernaam kun je dan bij die gedeelde map (type \\computernaam in de adresbalk van Verkenner).

Die gedeelde map op de backup PC kun je ook mounten als netwerkschijf (rechtsklikken op 'Deze Computer' -> Netwerkschijf maken -> Bladeren naar locatie (\\computernaam\map)). Op die manier is het instellen van een backupprogramma (zoals het gratis SyncToy van Microsoft) lekker makkelijk.

Keyboard not found, press F1 to continue...
SouLLeSS Bericht Geplaatst op 14-01-2010 Reageer met quote
Senior lid
Dat verklaart veel, dan is het handig om twee fysieke plaatsen te hebben met dezelfde data.

Image
leanmuda Bericht Geplaatst op 14-01-2010 Reageer met quote
Nieuw lid
Ik weet niet of het een nieuw topic moet zijn of hier mag bij aansluiten.
Ik wil die oude computer bestemmen als game-pc. Een Packard-Bell. Windows 2000. 15 GB HARDE SCHIJF. Nu heb ik volgende bedenking. Is die stel genoeg om online of lokaal wat spelletjes te spelen ? Ik hoor hem namelijk bij elke veranderende actie werken en met mijn andere pc vind ik hem iets te traag.
Zou ik deze PC dan nog kn gebruiken als game pc. Ik ga die wel opschonen (bestanden verwijderen, defragmenteren, ccleaner). Welke parameters moet ik checken om zijn sterkte of zwakte te kennen ?

Senior lid
ik denk dat je daar wel een oud besje hebt, windows 2000 is echt niet meer van deze tijd, ik zou er xp lite op zetten. Of je dan nog een beetje mee kan werken, tja de meest elementaire internetspelletjes lukt wellicht nog maar echt meer kan je niet verwachten van een pc die minstens 6 jaar oud is. De hdd is ook hopeloos langzaam gok ik.

Image
leanmuda Bericht Geplaatst op 14-01-2010 Reageer met quote
Nieuw lid
dacht een beetje ook in die richting, merci.

Q1. xp lite is dat gratis ?
Q2. overschrijft dat de windows of moet ik die erafhalen.
Q3. als ik daar ubuntu op plaats, zullen er dan wonderen gebeuren ?

Senior lid
xp lite is niet gratis maar ook niet duur, unbuntu kan uiteraard ook, naast elkaar wordt lastig met 15 gig.

Image
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Hardware » 2 PC verbind voor back-up